FOTODA.HU
Hírfolyam
     
Gárdonyi.Színház
     
Agria Nyár
     
Harlekin.Bábszínház
     
______
Békéscsabai
Napsugár Bábszínház
     

Egri amatőr társulatok
.
     
.

 Kedves Látogató!

Az oldalakon található fotók, cikkek és hírek a

FOTODA.HU

szellemi termékei.

 Ha saját cikkéhez felhasználná az itt található írásokat vagy azok részleteit, esetleg honlapját színesítené a galériákban fellelt fotókkal, kérem keressen meg kapcsolat \ elérhetőségek, bizonyára együtt tudunk működni.

Köszönöm, hogy Ön is tiszteletben tartja a szerzői jogokat.

Gál Gábor   

     
KULISSZA

Következő 10 cikkElőző 10 cikk

FAUST
Premier előtti gondolatok

PILISY CSENGE - JÓNÁS PÉTER  2006.04.15. 01:17


Bozó Andrea: Én vagyok Mephisto női párja. Egy olyan ördögi nő, aki különböző helyszíneken, különböző alakokban jelenik meg.

Érdekes feladat volt az, hogyan lehet mindig másképp megjelenni úgy, hogy a néző tudja, ugyanazt a figurát látja. Ebben sokat segített Nagy Fruzsina jelmeztervező, akivel nagyon jó együtt dolgozni. Szeretem a szárnyaló fantáziáját, és azt is, ahogy a színészekkel dolgozik. Fontos neki, hogy a színész is jól érezze magát a jelmezében. Például néha együtt mentünk vásárolni a kiegészítőket, folyamatosan nézi a próbákat, ha kell, menet közben is változtat, hogy még jobban segítse a szerepformálást.

Izgalmas, hogy az előadásban a boszorkány nem hagyományos vasorrú bába. Meg kellett találni, hogy ma milyen egy boszorkány, milyen a boszorkányság, magában a nőben ez hogy van jelen…

Őszintének lenni magunkhoz is
Hüse Csabával a Kísértetekről

Pilisy Csenge  2006.03.04. 16:10


Talán kevesen tudják Hüse Csabáról, hogy szereti a pipákat. Nem is annyira szívni, mint kézbe fogni, simogatni. Kezében a darabban is szereplő pipával ül le beszélgetni – már készül az előadásra.


– Négy pipám van – újságolja –, egy török, két magyar és ez a dán pipa, ami – úgy gondolom – skandináv jellege miatt illik Ibsenhez. Tizenhárom éve vagyok a pályán, de érdekes, itthon a közönség zenés darabokban látott eddig, Kecskeméten pedig inkább prózai szerepeket kaptam.

Igényes és népszerű színház
Interjú Csizmadia Tiborral

Jónás Péter  2006.03.04. 15:57

A közelmúltban a megyei közgyűlés Csizmadia Tibort erősítette meg színházvezetői posztján. Az eddigi munkájáról és a további terveiről kérdeztem a direktort, aki a Faust megrendezésével indítja második igazgatói ciklusát az egri színház élén.

Ezt a szavazást úgy értelmezem, hogy bizalmat kapott a színházban folyó szakmai munka - állapítja meg a régi-új színigazgató.
- Igyekszünk olyan népszerű előadásokat létrehozni - folytatja -, melyek igényesen szórakoztatnak.
Társulatunknak országosan is jó neve van, de a siker fő mércéje számunkra mégis a helyi közönség tetszése. A saját repertoár mellett fontosak a kívülről jött színházi érdekességek: ilyenek a monodráma-fesztiválunk meghívottjai, a Színművészeti Egyetem vizsgaelőadásai, táncszínházi produkciók, filharmónia-koncertek.
Lényeges része a színház létének az Agria Játékok is, ahol a szabadtéri környezet különleges ízt ad a produkcióknak.

A HÜLYÉJE
A komédiázás pontossága
Fekete Györgyi és Gál Kristóf a Feydeau-darabról

Egres Béla  2006.01.26. 22:51
Éppen egy hét múlva mutatja be a színház társulata Georges Feydeau A hülyéje című komédiáját Máté Gábor rendezésében.

Ez alkalommal az előadás két szereplőjével, Gál Kristóffal és Fekete Györgyivel beszélgettünk.

DON JUAN MEGJÖN A HÁBORÚBÓL
Keresők és hazatérők

Egres Béla  2006.01.19. 20:36
Fehér babáknak énekli meg őket Cseh Tamás, akik ott sorakoznak emlékezetünk polcain. Polcokon, melyek lassan telnek, melyekről lányok, nők, asszonyok arcai tekintenek ránk, csalfán, szemérmesen, kihívóan, haraggal, szeretettel vagy gyűlölettel. Tekintetük mögött pedig sorsok, történetek, emlékek halványulnak, közös pillanatok csillannak föl múltunk sötét, vagy kevésbé éjbevesző távolából. Mert a férfisors elengedhetetlen és elveszíthetetlen, szervesült részei mindazok a nők, akikkel jósorsunk összehozott járva azt az utat, melyen kerestünk, keresünk.

PÁL UTCAI FIÚK
Az én grundom Laci bácsija

JÓNÁS PÉTER  2006.01.19. 20:05
A grundot mi "játszónak" hívtuk. "Anyu, lemehetek a játszóra?" Nem tudtuk, hogy grund. Laci bácsi tudta, talán mondta is. Akkor még nem értettük.

Egyetem, munkahelyek, albérletek, lakások, városok, barátok, nők. Jöttek, mentek, eltűntek. És most nézem Laci bácsit, aki mindvégig itt feküdt egy fiókban a Lenin út 97-ben.
Gombfocijátékos, szétszedhetős műanyag, a trikót jelentő kis fehér karikával lehetett ráfogatni a félgömb alakú mezre a félkör alakú papírdarabot, rajta kiskamasz írásommal: Laci bácsi, Lenin Úti Vasas, edző. Nedvesség. Alig látom már, amit nézek.

„A kezdet tiszta perce” – Márai-ősbemutató

Pilisy Csenge  2006.01.17. 02:39
Több monodráma után újabb összeállítással lepi meg a közönséget Csendes László a Márai-év kapcsán. A magyar kultúra napja alkalmából január 22-én látható a díszelőadás a stúdiószínpadon.

A játékos: Csendes László
– A kassai Márai-ház felkért, hogy az évfordulóra készítsek egy verses összeállítást. Az én generációm számára el volt zárva Márai, így különösen izgalmas felfedezést jelent. A sakk avagy A játékos című verses drámájára is most találtam, s beleszerettem magába a gondolatba, majd ahogy belemélyültem, rájöttem: ezt el kell játszani – meséli egy csésze tea mellett Csendes László.

Bohózat előadásakor a nevetés a legfőbb mérce
Bemutató előtt Feydeau: A hülyéje

Egres Béla  2006.01.17. 02:32

Máté Gábor másodszor rendez Egerben. Ez alkalommal egy igazi vígjátékot, a „farce”, a bohózat legjelesebb francia képviselőjének művét. A rendezővel beszélgettünk a készülő előadásról.

– Vígjátékot, különösen Feydeau-t rendezni kényes, vagy inkább nehéz dolog. Mennyiben nehezebb, mint drámát színre vinni?
– Azért nehezebb, mert rögtön lemérhető, hogy sikerült-e – véli Máté Gábor. – Amikor egy tragédiában csönd van, gondolhatja az ember, hogy hatást ért el, de jelentheti az unalmat is. Ám ha egy ilyen előadásnál nem nevet a néző, az akkor nem sikerült.
– Hogyan lehet a közönséget megnevettetni?
– Jó darab kell hozzá, jó szöveg, Feydeau ezt tudta, az biztos.

IBUSÁR - Részvét nélkül nincs művészet
Parti Nagy Lajos az Ibusár című huszerettről

Jónás Péter  2006.01.05. 01:21


Hogyan született az Ibusár?

1990-ben írtam egy lányregény paródiát, A test angyala címmel, amelynek Sárbogárdi Jolán volt a fiktív szerzője. Később e köré a figura köré írtam egy „huszerettet” a rádió egy meghívásos pályázatára, ez lett az Ibusár. A debreceni színház elkérte tőlem a szöveget, kicsit átdolgoztam, megindult a történet színpadi karrierje. Az egri már a 15. vagy a 16. bemutató lesz. Az érdekessége az, hogy először jelenik meg az írás monodrámaként a színpadon, ami hozzám nagyon közel áll. Az eredeti ötletem is az volt, hogy a főszereplő tudatában, képzeletében játszódik a történet. Ezért nagyon örültem a megkeresésnek, hogy írjam át az egri színháznak a művet egy hangra. Ott leszek a januári bemutatón!

Szívvel-lélekkel a színpadon
Sata Árpád Aase-díjat vehetett át

Pilisy Csenge  2006.01.05. 00:55
Idén 17. alkalommal osztották ki a díjat, amellyel az emlékezetes percek, pillanatok, szavak, mozdulatok főszereplőit, az epizodistákat ismerik el minden évben: két férfi és két nő munkáját.

Idén a négy díjazott egyike Sata Árpád, a Gárdonyi Géza Színház tagja, aki kedden Budapesten vehette át a szakmai elismerést.

Sata Árpád - nem mellékszerepben - a Hallelujában

Következő 10 cikkElőző 10 cikk

     
Partnereink
     

Babszem Jankó
Gyermekszínház
.
     

Pódium Tánc- és Balettiskola
.
     
Kapcsolat
     
Színházi napló
     
Írások a táncról
     
egyszervolt...
     
Látogatók
Indulás: 2004-05-28
     
Belépő
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót