FOTODA.HU
Hírfolyam
     
Gárdonyi.Színház
     
Agria Nyár
     
Harlekin.Bábszínház
     
______
Békéscsabai
Napsugár Bábszínház
     

Egri amatőr társulatok
.
     
.

 Kedves Látogató!

Az oldalakon található fotók, cikkek és hírek a

FOTODA.HU

szellemi termékei.

 Ha saját cikkéhez felhasználná az itt található írásokat vagy azok részleteit, esetleg honlapját színesítené a galériákban fellelt fotókkal, kérem keressen meg kapcsolat \ elérhetőségek, bizonyára együtt tudunk működni.

Köszönöm, hogy Ön is tiszteletben tartja a szerzői jogokat.

Gál Gábor   

     
BEMUTATÓK 2004-2005
BEMUTATÓK 2004-2005 : STÚDIÓSZÍNPAD
Szophoklész: Oidipusz

STÚDIÓSZÍNPAD
Szophoklész: Oidipusz

  2004.08.11. 00:08


A bemutató december 8-án lesz.

A darabot Béres Attila rendezi, aki így vall elhatározásáról:
„A görög tragédia tulajdonképpen „hiánycikk” a mai magyar színpadon. Egy ilyen szöveget színpadra állítani ma tulajdonképpen a kísérlet kategóriájába esik. A hétköznapi eluralkodott életünkben és az ezt tükröző színházban is. Azon túl, hogy a minket körülvevő hétköznapival szeretném szembeállítani a fenségeset és rendkívülit, hogy a szophoklészi szöveget önmagában is erőteljesnek érzem, magában a történetben is olyan lehetőségeket látok, melyek a lét felszínén való kaparászáson túlmutatnak."

Az Oidipusz király az önmegismerés tragédiája, egy ember nagyívű bukása az általa nem ismert tények szorításában. Heidegger szerint "Isten-bizonylat"...
A címben szereplő "király"-t mégsem tartom fontosnak, mert szeretném, hogy a színpadon ábrázolt történet az emberről szóljon. A két, a három és a négylábúról egyaránt.
Oidipusz életének abban a szakaszában van, amikor szembesülnie kell a kérdéssel: ki vagyok én? Ha ember vagyok, aki ebben a világban élek, akkor van Énem, amely arra kényszerít, hogy döntéseket hozzak és cselekedjek. Minden cselekedetem által bűnössé válok – függetlenül attól, hogyan döntök. Ez a bűn szenvedéshez vezet, mert énem egyoldalúságra van ítélve. Cselekedeteimből és szenvedéseimből tanulva azonban olyan belátásra jutok, hogy végül képes leszek legyőzni énemet és magamra találok. Önmagam megismerése a célom, mert önmagunk megismerése Isten megismerése (is)…

Oidipusz (is) úgy véli, értelmével uralkodhat a valóságon: szenvedélyes nyomozása az értelem szenvedélye. Amíg azonban azt keresi, hogy mi a rossz okozója a körülötte lévő világban, egyre inkább önmaga mélységeibe pillant, és rájön, hogy azt, amit keres, mindvégig magában hordozta. Oidipusz életének kiemelt pillanata ez a megértés, és ez a pillanat mindannyiunk életében bekövetkezik. Az út innen már csak befelé, a teljes bezárkózás felé vezethet. A vakok tisztánlátásához…

/ Béres Attila /

SZOPHOKLÉSZ: OIDIPUSZ

Fordította: Babits Mihály

OIDIPUSZ - GÖRÖG LÁSZLÓ

IOKASZTÉ - PAP VERA

KREON - GÁL KRISTÓF

TEIRESZIASZ - CSENDES LÁSZLÓ

KARVEZETŐ - MÉSZÁROS MÁTÉ

THÉBAI MENEKÜLTEK KARA:
NAGY ADRIENN
LISZTÓCZKY PÉTER
FEHÉR ISTVÁN / SZABÓ MÁTÉ
PINTÉR KRISTÓF

ELSŐ HÍRNÖK - VAJDA MILÁN/FEHÉR ISTVÁN

MÁSODIK HÍRNÖK - BALOGH ANDRÁS


Látvány: BÁNKI RÓZA, É. KISS PIROSKA
Dramaturg: ARI NAGY BARBARA
Koreográfus: DOMJÁN ESZTER
Munkatárs: SIROKAY BORI
Ügyelő: LUDÁNYI ANDREA
Súgó: HORVÁTH ÉVA

Rendezőasszisztens: JAKÓ BEA

Rendező:

BÉRES ATTILA

 

     
Partnereink
     

Babszem Jankó
Gyermekszínház
.
     

Pódium Tánc- és Balettiskola
.
     
Kapcsolat
     
Színházi napló
     
Írások a táncról
     
egyszervolt...
     
Látogatók
Indulás: 2004-05-28
     
Belépő
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót