FOTODA.HU
Hírfolyam
     
Gárdonyi.Színház
     
Agria Nyár
     
Harlekin.Bábszínház
     
______
Békéscsabai
Napsugár Bábszínház
     

Egri amatőr társulatok
.
     
.

 Kedves Látogató!

Az oldalakon található fotók, cikkek és hírek a

FOTODA.HU

szellemi termékei.

 Ha saját cikkéhez felhasználná az itt található írásokat vagy azok részleteit, esetleg honlapját színesítené a galériákban fellelt fotókkal, kérem keressen meg kapcsolat \ elérhetőségek, bizonyára együtt tudunk működni.

Köszönöm, hogy Ön is tiszteletben tartja a szerzői jogokat.

Gál Gábor   

     
KULISSZA
KULISSZA : PÁL UTCAI FIÚK
Nemes-Takách Kata:
Kellenek a színpadon a varázslatok

PÁL UTCAI FIÚK
Nemes-Takách Kata:
Kellenek a színpadon a varázslatok

Jónás Péter  2006.01.05. 00:16

Ritkán hallunk azokról a fontos „háttéremberekről”, akik nélkül nem működhetne egyetlen színházi előadás sem. Nemes-Takách Kata díszlet- és jelmeztervezőt kértem meg, hogy meséljen magáról, a szakmájáról.

Apukám festő, én már az oviban is szépen rajzoltam. Pesten textil szakra jártam szakközépiskolába. Közben balettoztam, színészkedtem, szinkronizáltam.
Tavaly tavasszal végeztem a színi látványtervező szakán. Harmadéves voltam, amikor a tanszékvezetőm időhiány miatt maga helyett engem ajánlott a Nyafogók díszletére Egerben. Görög Lászlóval nagy egymásra találás volt ez a darab, szerettem, jól is sikerült. Ebben a szakmában elindulni nehéz, nekem nagy szerencsém volt.


A Nyafogók után jött A Félőlény, majd a Micimackó, illetve legutóbb a 3:1 jelmezei. Közben terveztem Nyíregyházán is, most pedig A Pál utcai fiúkkal párhuzamosan, ami Göröggel már a harmadik közös munkánk, Szolnokon is dolgozom egy darab díszletén. Kicsit zűrös az életem, két hónap alatt nyolc helyen lakom, egyfolytában utazom, de imádom csinálni.
A rendezői színházban hiszek. Legyen készen az olvasópróba előtt fejben a 80 %, akkor jó lesz a darab. Ezt az előkészítést szeretem. Már a darab olvasásakor is látok egy teret, alakokat. Aztán a rendezővel beszélgetve kitaláljuk, mit, hogyan és miért akarunk elmesélni. Ezután anyagot gyűjtök, képeket, ruhákat a korról. Aztán rajzolok, tervezek, makettet építek. Majd jön az igazgató, hogy nincs ennyi pénz, húzni kell. Végül az elfogadott rajzokkal, makettel, ruhaanyagokkal elmegyek a műszaki vezetőhöz, műhelybe, varrodába, és ők elkezdik megcsinálni, amit megálmodtam. Ezután persze rendszeresen ellenőrzöm a kivitelezést és ülök a próbákon a bemutatóig, nézem, mi hogy működik, min kell változtatni. Sokszor nem értik mások, hogy miért képes egy nem odaillő sál lerombolni egy egész figurát, de hát én látom! (Nevet.)
A Pál utcai fiúknál korban maradnak a jelmezek. A színek szimbolikusak, a vörösingesek mind őszies, „földszínű” tónusúak például. Egy jó jelmez mesél: Geréb áruló voltát annak is el kell mondania, ahogy fel van öltözve.
A díszlet mozog, „maguktól” történnek a színváltások. Nem szeretek díszítőt látni egy előadásban, az olyan illúzióromboló. Ha azt akarjuk, hogy a néző sírjon, nevessen, akkor kellenek a színpadon a varázslatok.

     
Partnereink
     

Babszem Jankó
Gyermekszínház
.
     

Pódium Tánc- és Balettiskola
.
     
Kapcsolat
     
Színházi napló
     
Írások a táncról
     
egyszervolt...
     
Látogatók
Indulás: 2004-05-28
     
Belépő
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót