FOTODA.HU
Hírfolyam
     
Gárdonyi.Színház
     
Agria Nyár
     
Harlekin.Bábszínház
     
______
Békéscsabai
Napsugár Bábszínház
     

Egri amatőr társulatok
.
     
.

 Kedves Látogató!

Az oldalakon található fotók, cikkek és hírek a

FOTODA.HU

szellemi termékei.

 Ha saját cikkéhez felhasználná az itt található írásokat vagy azok részleteit, esetleg honlapját színesítené a galériákban fellelt fotókkal, kérem keressen meg kapcsolat \ elérhetőségek, bizonyára együtt tudunk működni.

Köszönöm, hogy Ön is tiszteletben tartja a szerzői jogokat.

Gál Gábor   

     
KULISSZA
KULISSZA : HAIR
Csizmadia Tibor rendező

HAIR
Csizmadia Tibor rendező

Pilisy Csenge  2005.06.25. 18:26

A Líceum udvarán már készül a Hair. A musical a hatvannyolcas életérzést tükrözi, a hippik, a „virággyermekek” életstílusát vitte színpadra, lázadásukat a szexuális szabadságért, tiltakozásukat a vietnami háború és a társadalmi kötöttségek ellen.
A Hair maga a lázadás, a mindenkori fiatalság szabadságkeresése, az önmegismerés himnusza.

Az egri előadás a gyökerekhez visszanyúlva, a darab születésének szellemiségét megidézve keres kapcsolatot mai életérzésekkel – olvashatjuk a szórólapon.


- A Hairt színpadra vinni nagy vállalkozás, hiszen a színdarabból született film mindannyiunk meghatározó élménye után valami mást, valami személyest kapunk testközelből a színpadon. Ez a darab annak idején úgy jött létre, hogy összeállt egy csapat, és létrehoztak egy, az akkori politikai helyzetre reflektáló darabot, melyet a New York-i, Shakespeare-fesztiválon 1967. október 17-én mutattak be. Minden egyes dala azt fejezte ki, mi volt az akkori fiataloknak a viszonya a szeretethez, a kábítószerhez, a lázadáshoz, a háborúhoz – mondta Csizmadia Tibor, a darab rendezője. – Miután megszületett a film, a szerzők átírták darabjukat. A film természetesen más eszközökkel dolgozik, szabadabban kezeli a helyszínt és az időt, például a kiképzés ideje a filmben fél év, az előadásban pedig egy kábítószeres vízióként jelenik meg. A film hatására a színdarab egységesebb szerkezetű lett, melyben Claud a központi szereplő, aki maga is a parkban élő „törzs” tagja. Csanádi Judit egy félbevágott arénát tervezett játéktérnek, ami fűvel van borítva – kicsit hasonlít a budai Amfiteátrum formájához. A falát műanyag flakonok töltik meg, a természet és a város találkozási pontja ez a hely.

– Hogyan zajlanak a próbák? Mennyire kell együtt gondolkodnia a rendezőnek és a koreográfusnak?

– Elsősorban el kell énekelni, elő kell adni ezeket a számokat. A másik, hogy ezt az előbb taglalt érzést látványosan, érzékletesen megjelenítsük, amelynek egyik fő alkotóeleme a koreográfia és a mozgás. A harmadik, hogy a történetet el kell mesélni. Ebből a háromból áll össze a – véleményem szerint – erős üzenetű előadás, melyhez a díszlet jó kereteket ad. Nagyon jó a zene, sok sláger van a darabban. Nem igazán musical, kicsit átmenet egy színházi előadás és egy rockkoncert között. Élő zene lesz: négy fúvóssal kiegészülve az Egerben népszerű Kupak Tamás és a sörnyitók kísérik az előadást.

– Közel negyven évvel ezelőtt volt a darab bemutatója. A Hair azóta klasszikussá vált…

– A Hair önmagunk kereséséről szól. Ez nemcsak a fiatalokra jellemző, hanem az idősebb korosztályra is, meg azokra, akik azt keresik, hogy milyen is volt ez, hogyan élték át ezt az érzést fiatalon. A Hair jó ürügy arra, hogy a korosztályok kap-csolatot találjanak egymáshoz.

     
Partnereink
     

Babszem Jankó
Gyermekszínház
.
     

Pódium Tánc- és Balettiskola
.
     
Kapcsolat
     
Színházi napló
     
Írások a táncról
     
egyszervolt...
     
Látogatók
Indulás: 2004-05-28
     
Belépő
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót