| KULISSZA : TUDÓS NŐK Dimanopulu Afrodité átváltozása |
TUDÓS NŐK Dimanopulu Afrodité átváltozása
Ebner (Egres) Béla 2004.12.06. 21:35
Dimanopulu Afrodité Philamintét, a feleséget alakítja, s úgy véli, hogy ez a darab egy igazi komédia, s a vígjátékok meglehetősen egy kaptafára készültek. Van apa, gonosz mama, egymáséi lenni nem tudó szerelmesek és a végén minden jóra fordul. Az egri előadás véleménye szerint azért lesz más és különleges, mert különböző karaktereket próbálnak meg különböző módon és erős vonalakkal megrajzolni. Ez segíthet a történet előrevitelében, hogy ne legyen dohos vagy ódivatú. Ez pedig elég merész játékstílust kíván, amit, ha sikerül eltalálni, akkor az előadás nagyon jó lesz.
A játszott szerep, Philaminte alakja Dimanopulu Afroditétől, mint privát embertől igen távol áll. Olyan asszonyt, anyát kell megjelenítenie, aki rendkívül önző, szélsőséges, despota, csak az számít, amit ő gondol és rátelepszik a környezetére. Sem a férjét, sem a gyerekeit nem hagyja érvényesülni. Kifejezetten rossz anya. Minderre jön még rá az a bizonyos tudományos viselkedési mód, mely igazándiból pótcselekvés és amibe környezetét is belekényszeríti.
A művésznő hisz abban, ha valami bármenynyire is elrajzolt, ha a jó ízlés határain belül marad, s ha abban a színész örömét leli, akkor azt a közönség is elfogadja, sőt magáénak érzi majd. Ha azonban a színész nem érzi jól magát ebben a játékban, az kihat a közönségre is, és fenntartással fogadja a színészt és az előadást egyaránt. Az ezért a dolguk, hogy mai szemmel is elfogadhatóvá tegyék a történetet, mely nagyon is szól mai napjainkról, a percemberekről, a semmi emberekből sztárt csináló valóságshow-k világáról. Azokról, akiket egekbe emelünk anélkül, hogy bármi is lenne bennük, mögöttük.
| |