FOTODA.HU
Hírfolyam
     
Gárdonyi.Színház
     
Agria Nyár
     
Harlekin.Bábszínház
     
______
Békéscsabai
Napsugár Bábszínház
     

Egri amatőr társulatok
.
     
.

 Kedves Látogató!

Az oldalakon található fotók, cikkek és hírek a

FOTODA.HU

szellemi termékei.

 Ha saját cikkéhez felhasználná az itt található írásokat vagy azok részleteit, esetleg honlapját színesítené a galériákban fellelt fotókkal, kérem keressen meg kapcsolat \ elérhetőségek, bizonyára együtt tudunk működni.

Köszönöm, hogy Ön is tiszteletben tartja a szerzői jogokat.

Gál Gábor   

     
KULISSZA
KULISSZA : Előbb a has, aztán a morál

Előbb a has, aztán a morál

Ebner (Egres) Béla  2004.09.25. 00:48


Szegvári Menyhért rendezi a Gárdonyi Géza Színház első bemutatóját, a Legyetek jók, ha tudtok című zenés darabot, melyet Vajda Katalin írt magyar színpadra, a versek Fábry Péter munkái, a zenét pedig Gerendás Péter szerezte.

A rendezővel beszélgettünk a készülő előadásról.


– Új mű született az alkotói négyes keze alatt?

– Ennek a darabnak már kétféle feldolgozása is ment az országban, egyik ez a Vajda Katalin féle változat. Én az eddigiekhez képest azt szerettem volna, hogy hogy egy kicsit musicalesebb legyen a mi produkciónk, ezért kértük föl Fábryt és Gerendást alkotótársnak. Ezen kívül át is írtuk-szerkesztettük a darabot, ilyen szempontból mindenképpen valami új született, születik.

– Várhatja-e azt a néző, hogy az ismert filmfeldolgozásnak egyfajta leképezésével találkozik?

– Részben semmi köze a kettőnek egymáshoz, másrészt viszont a történet egy bizonyos része az, ami a filmben is volt, egy nagy részét kihagytuk, és a harmadik összetevő Vajda Katalin találmánya, ahogyan ő ezt az egészet színpadra képzelte. Olyan keretbe foglalta ugyanis a történetet, melyben ez a játék tulajdonképpen visszaemlékezés. Gyakorlatilag a história végével kezdi és ott is fejezi be.

– A munkafolyamat végéhez közeledve milyen érzések kavarognak Önben?

Mindennap újdonságok érnek. Egyrészt zeneileg, másrészt technikailag. Jelenleg még annyira benne vagyunk a folyamatban, hogy nem tudom, hol tartunk, de mindenesetre haladunk. Aki ismeri a filmet, az tudja, hogy ez egy kedves történet arról, hogy a hit illetve a megélt élet nem mindig passzol egymáshoz. Tolvaj is lehet jó Istenhívő, mert meg kell neki élni valahogy, valamiből. Ráadásul, ha ez kisgyerekekkel történik, akkor ők nagyon érdekesen élik meg ezt a kettős világot. Egyiket mely az erkölcsöt kéri tőlük számon és a másikat, amiben viszont szeretnének egy darab kenyérhez jutni. Itt tudom Brechtet idézni, aki szerint előbb a has jön, aztán a morál.

– Visszatérve a zenére, felcsendülnek-e a filmből ismert dallamok?

– Nem, hisz ez egy egészen új és egyedi alkotás. Ugyanúgy nem autentikus muzsika, ahogyan a filmé sem az. Gerendás Péter hangzásvilága, stílusa határozza meg ezeket a dalokat. Bizonyos értelemben alkalmazott zene, amit “rendeltünk” tőle, másrést pedig az ő szíve szerinti muzsika, mi természetesen modern, mai zene.

– Mi volt az az alapvető izgalom, mely efelé a darab felé vitte Önt?

– Régen foglalkoztat az a kérdés, hogy miért van az, hogy már gyerekkoromban elfordultam az egyháztól? A szentté avatott Néri Fülöp történetéről van szó, aki szerencsétlen, árva, kitaszított gyerekekkel foglalkozott. Nekik népszerűen adta elő azt a dolgot, amit Isten mond. Ez pedig sokkal nagyobb hatással volt a gyerekekre, mint amikor a bigott katolikusok kinyilatkoztatják, hogyan kell élni. Fülöp hülyéskedett, focizott a srácokkal, uram bocsá, még káromkodott is. Lehozta Istent, a hitet ezek közé a kölykök közé. De tovább is mehetünk! Nem csak Istent, nem csak a hitet, de az emberséget hozta le közéjük, mert ha Istenről beszélünk, akkor emberről beszélünk!

     
Partnereink
     

Babszem Jankó
Gyermekszínház
.
     

Pódium Tánc- és Balettiskola
.
     
Kapcsolat
     
Színházi napló
     
Írások a táncról
     
egyszervolt...
     
Látogatók
Indulás: 2004-05-28
     
Belépő
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót