FOTODA.HU
Hírfolyam
     
Gárdonyi.Színház
     
Agria Nyár
     
Harlekin.Bábszínház
     
______
Békéscsabai
Napsugár Bábszínház
     

Egri amatőr társulatok
.
     
.

 Kedves Látogató!

Az oldalakon található fotók, cikkek és hírek a

FOTODA.HU

szellemi termékei.

 Ha saját cikkéhez felhasználná az itt található írásokat vagy azok részleteit, esetleg honlapját színesítené a galériákban fellelt fotókkal, kérem keressen meg kapcsolat \ elérhetőségek, bizonyára együtt tudunk működni.

Köszönöm, hogy Ön is tiszteletben tartja a szerzői jogokat.

Gál Gábor   

     
KULISSZA
KULISSZA : Nagy Zoltán
A zenekart is becsempésszük az előadásba

Nagy Zoltán
A zenekart is becsempésszük az előadásba

Pilisy Csenge  2005.09.09. 03:33


Nagy Zoltán, a 3:1 a szerelem javára című operett korrepetítora és áthangszerelője Pilisy Csengének nyilatkozott legújabb munkájáról:

- Amikor olvastam a szövegkönyvet, örömmel tapasztaltam, hogy végre egy olyan operettről van szó, ami nem csak a zenére épít, hanem a szövegkönyv is humoros, jókat lehet rajta nevetni.
A darab zenei részét illetően a korábban Kaposváron bemutatott előadás számsorrendjét követjük, a szövegkönyvet a rendező, Anger Zsolt átírta. Az ottani színháznak több mint 20 tagú nagyzenekara van, s mivel itthon 11 fős zenekarral dolgozunk, ezért Kalló Zsolt kollégámmal karöltve át kell hangszerelnünk kis partitúrára.


- Szeretni fogja a közönség?

Én úgy gondolom, hogy nagyon szerethető. A köznyelv ugyan jazzoperettként emlegeti a darabot, pedig sok köze a szó szoros értelmében nincs a jazzhez, csak a jazzes ritmikák, fúvós betétek miatt nevezik így. Ezeket próbáljuk megtartani, hogy a mi előadásunkban is meghatározó hangzást nyújtsanak a rézfúvósok, illetve a szaxofon. Egy operettben van bonviván, primadonna, akik a szerelmespárt alakítják, és nagy lírai duetteket énekelnek; ez a 3:1 - ben Gingi (Kovács Patrícia) és Gyurka (Hüse Csaba), a pörgős számok pedig általában a szubretté és a táncos komikusé. Itt a hősszerelmesek is kiveszik a részüket a gyors, ritmikus, 30-as évekre jellemző számokból. Egyébként ezt a darabot 1936-ban írta Ábrahám Pál, aki a késői operett irodalom képviselője. (A klasszikus operettszerzők a Monarchia idején még német librettóra írták darabjaikat.) Ezért is van benne sok újszerű zenei megoldás, érezhető az angolszász zene hatása is, de ha a témát nézzük, az is érdekes: a vízilabda csapat és egy leánynevelő intézet története. Az eredeti zongorakivonat és a mi kivonatunk között egyetlen betétszám volt csak azonos. Újra dramatizálták: különböző Ábrahám Pál-darabok sikerszámait ötvözték az előadásban. Számos olyan dallam van, ami eredetileg nem ebben a műben, hanem a Viktóriában szerepelt. Ilyenek az: „Ahol az ember felmászik a fára, Karnevál, a Good night – nem történt semmi, csak elválunk csendesen”  kezdetű dallamok.

- A zenekar mennyire vesz részt az előadásban?

Beszélgettünk erről a rendezővel, megpróbáljuk kihasználni az élő zene lehetőségeit, a zenekart is becsempészni az előadásba,  hogy nagyobb hangsúlyt kapjanak a humoros részek.

     
Partnereink
     

Babszem Jankó
Gyermekszínház
.
     

Pódium Tánc- és Balettiskola
.
     
Kapcsolat
     
Színházi napló
     
Írások a táncról
     
egyszervolt...
     
Látogatók
Indulás: 2004-05-28
     
Belépő
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót